About Me

My photo
special days, simple days, sad moments and happy ways, where everything changes with time, friendship always stays~!

Thursday, April 29, 2010

cinta dan kecantikan

Jenuh aku mendengar
Manisnya kata cinta
Lebih baik sendiri
Bukannya sekali
Ingin ku mencoba
Namun ku gagal lagi
Mungkin nasib ini suratan tanganku
Harus tabah menjalani

Jauh sudah langkahku
Menyusuri hidupku
Yang penuh tanda tanya
Kadang hati bimbang
Menentukan sikapku
Tiada tempat mengadu
Hanya iman di dada
Yang membuatku mampu
Selalu tabah menjalani

Malam-malam aku sendiri
Tanpa cintamu lagi
Hanya satu keyakinanku
Bintang ‘kan bersinar menerpa hidupku
Bahagia ‘kan datang

ya, lagu ini tepat sekali dengan hidupku.
malah, seakan2 kena pada diriku ini.
cinta. perkataan itu buat ak jd gila.
buat ak sangat tertekan bila memikirkannya,

salahkah aku mencuba bercinta?
satelah banyak kali ak kecundang
dalam mempertahankan hubungan itu???
nyatanya, aku tak serik lagi.

dahlah! ak da penat la mcm ni.
skng, hanya jodoh penentunya,
andai telah ditakdirkan jodohku bersamanya,
aku redha. n ak terima.
harap aku tak bersedih lagi.


ok. ni cerita lain pulak ye,


last monday, aku ke library PMM,
dan sempat meminjam beberapa buah novel dan 1 buku motivasi,
aku tertarik pada salah satu buku motivasi tersebut,
buku itu ialah "MEMBINA RASA CINTA"
karya Dr. HM tuah Iskandar.

aku teruja membaca buku tersebut
dan ingin aku kongsikan bersama kalian,
salah satu tajuk dalam buku itu;
pesanan untuk orang cantik.

aku seringkali merasakan, aku paling buruk
dikalangan kawan2ku,
rupaku, fizikalku, personalitiku.
semuanya, aku rasakan aku lah yang pling teruk.
sampaikan, aku pernah buat 1 kerja gila;sem 2.
apa kerja gila itu???
rahsia.

kalian pembaca blogku yang budiman,
aku selalu rasa tiada keyakinan diri,
namun, setelah aku baca topik buku Dr Tuah tadi,
aku perlahan2 ingin mengubah cara pemikiranku...

'anggaplah kekurangan kamu itu, satu kelebihan buat anda'
'orang cantik itu, hidupnya penuh ranjau dan bahaya'
'orang cantik selalu terdedah dengan perasaan angkuh dan riak'
'penghuni neraka kebanyakannya perempuan'
perempuan yang :
1. cantik, tapi tak memahami kenapa Allah jadikannya cantik. dia riak dan takbur dengan nikmat yang telah Allah berikan ;
2. buruk, tapi selalu mempertikaikan ciptaan Allah. siapa dia nak pertikaikan ciptaan Allah? dunia ini Allah punya.

maka, aku ingin berubah.
biarlah aku begini. aku masih bersyukur kerana aku masih bernafas
kat dunia yang dimiliki-Nya.

wallahua'lam

No comments:

Related Posts with Thumbnails