About Me

My photo
special days, simple days, sad moments and happy ways, where everything changes with time, friendship always stays~!

Thursday, March 18, 2010

kisah sadis!!

Satu pasangan kekasih sedang memecut melebihi 100 km/jam di jalanraya.

Gadis: Perlahankanlah sikit moto ni, saya takut la

Si lelaki : Tak nak..bawak laju2 mcm ni ler seronok..

Gadis : Tak,,tak seronok pon. Tlg ah. Saya takut sgt ni

Si Leleki : Kalau awak nak saya perlahankan moto ni, awak kena kata awak cintakan saya dulu

Gadis : OK! Saya cintakan awak!

Si Lelaki : Ok,,.,sekarang peluk saya kuat2..

Si gadis memeluk lelaki tadi dengan erat

Si Lelaki : Awak, boleh awak tolong tanggalkan topi keledar saya x? Kemudian pakaikan kat awak..saya ta selesa ah..

********************************************************************

Dalam surat khabar keesokan harinya : sebuah motosikal telah berlanggar dengan satu bangunan akibat kegagalan fungsi brek. Dua mangsa yang telibat dalam kemalangan tersebut, dan hanya satu daripada mereka terselamat.

********************************************************************

Kisah sebenarnya, semasa mereka sedang menuruni jalan tersebut,
Si lelaki telah mendapati yang brek motosikalnya tak berfungsi. Tetapi dia tidak mahu kekasihnya tahu. Sebaliknya, dia meminta kekasihnya tadi mengungkapkan perkataan “saya cintakan awak” dan merasakan dakapan terakhir kekasihnya, dia juga memberikan topi keledarnya kepada si gadis mengharapkan kekasihnya itu terselamat…walaupun itu bererti dia akan terkorban. Jadi, sekiranya anda ada seseorang yang amat anda cintai dan ambil berat, beritahu dia yang anda cintakannya. Semoga kita masih punya waktu untuk mengucapkannya…….

No comments:

Related Posts with Thumbnails